Sprawą merytorycznie zajmuje się:
Wydział Spraw Obywatelskich
ul. Ks. J.N. Barabasza 1
pok. nr 1
tel. 32 214 71 58
Impreza masowa to wydarzenie sportowe, artystyczne lub rozrywkowe, w którym bierze udział przynajmniej:
- 1000 osób na otwartej przestrzeni
- 500 osób w budynkach, obiektach sportowych (imprezy artystyczno-rozrywkowe)
- 300 osób w budynkach, obiektach sportowych (imprezy sportowe)
- 200 osób w budynkach, obiektach sportowych (imprezy sportowe podwyższonego ryzyka, np. niektóre mecze piłkarskie)
Do tej grupy nie zaliczają się imprezy, które odbywają się w: teatrach, operach, operetkach, filharmoniach, kinach, muzeach, placówkach oświatowych, bibliotekach kultury i galeriach sztuki. Ponadto imprezami masowymi nie są wydarzenia: z udziałem sportowców niepełnosprawnych, zawody sportowe dzieci i młodzieży czy imprezy rekreacyjne.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych
Wymagane dokumenty
Do wniosku o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej organizator załącza:
- graficzny plan obiektu (terenu), na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, wraz z jego opisem, zawierający:
- oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się osób uczestniczących w imprezie masowej, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i Policji,
- oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do picia
i do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych, - oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,
- informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych oraz służb informacyjnych, rozmieszczeniu osób uczestniczących w imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów;
2. instrukcję postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej, (w/w instrukcję należy dostarczyć nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej);
3. terminarz rozgrywek meczów piłki nożnej lub terminarz innych imprez masowych
- w przypadku imprez masowych organizowanych cyklicznie;
4. informację o:
- liczbie miejsc dla osób na imprezie masowej,
- przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego,
- liczbie, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej oraz służby informacyjnej;
- osobie wyznaczonej na kierownika do spraw bezpieczeństwa, w tym jego dane obejmujące: imię, nazwisko, numer PESEL, numer i datę wydania zaświadczenia o ukończeniu kursu dla kierowników do spraw bezpieczeństwa imprez masowych, a w przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka dodatkowo numer i datę wydania licencji pracownika ochrony fizycznej drugiego stopnia;
- sposobie zapewnienia identyfikacji osób biorących udział w imprezie masowej - w przypadku meczu piłki nożnej lub imprezy masowej podwyższonego ryzyka;
- zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk;
- odpłatności za wstęp na imprezę;
5. opinie:
- Komendanta Miejskiego Policji w Bielsku-Białej,
- Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Bielsku-Białej,
- Dyrektora Bielskiego Pogotowia Ratunkowego w Bielsku-Białej,
- Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Bielsku-Białej.
Pamiętaj! dołączone opinie ważne są 6 miesięcy od dnia ich wydania.
Termin i sposób załatwiania sprawy
Wniosek należy złożyć najpóźniej na 30 dni przed rozpoczęciem imprezy. Jeśli podasz ważną przyczynę lub charakter twojej imprezy odpowiada przeznaczeniu danego obiektu to możesz złożyć wniosek w krótszym czasie – najpóźniej na 14 dni przed imprezą.
Uwaga!
Jeśli organizujesz imprezę z płatnym wstępem, koniecznie podpisz umowę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone uczestnikom.
Zadbaj o to, aby służby porządkowe i informacyjne miały odpowiednie:
- zaświadczenie o ukończeniu obowiązkowego szkolenia,
- wyposażenie (np. identyfikatory, ubranie, itp.),
- informacje o zasadach pełnienia obowiązków,
- informacje, jak mają poprawnie udokumentować wykonywane zadania.
Opłaty:
Zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej wg załącznika (tabela, cz. III, pkt 44.2) opłata skarbowa za wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej wynosi 82 zł.
Opłatę skarbową można uiścić:
- gotówką w kasie Urzędu Miejskiego w Czechowicach-Dziedzicach, Plac Jana Pawła II 1
- bezgotówkowo na rachunek bankowy:
PKO BP S.A. 68 1020 1390 0000 6802 0024 9680
Potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej należy dostarczyć w chwili złożenia wniosku w sprawie wydania zezwolenia.
Termin załatwienia sprawy:
Burmistrz Czechowic-Dziedzic wydaje zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej albo odmawia jego wydania w terminie co najmniej 7 dni przed planowanym terminem przeprowadzenia imprezy masowej.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bielsku-Białej w terminie 14 dni od daty wydania zezwolenia lub odmowy wydania zezwolenia. Odwołanie od decyzji nie wstrzymuje jej wykonania.
Kontrola imprez:
W trakcie realizacji imprezy, na podstawie imiennego upoważnienia udzielonego przez Burmistrza Czechowic-Dziedzic, może nastąpić kontrola zgodności przebiegu imprezy z warunkami określonymi w zezwoleniu. W przypadku stwierdzenia niespełnienia przez organizatora imprezy masowej warunków określonych w zezwoleniu, uprawniony przedstawiciel Burmistrza Czechowic-Dziedzic wydaje decyzję o przerwaniu imprezy masowej, nadając jej rygor natychmiastowej wykonalności.